„ESCAPE QUEST” – Obóz Zagadkowo-Fabularny
Dlatego na kogo?
Obóz dla dzieci i młodzieży w wieku 12 do 16 lat. To idealne miejsce dla miłośników rozwiązywania zagadek i świetnej zabawy. Jeśli lubisz rozwiązywać zadania w escape room’ach, grać w gry „bez prądu”, współdziałać w drużynie a jednocześnie nauczyć się podstaw survivalu ten obóz jest dla Ciebie.
Miejscowość
Ośrodek Wypoczynkowy „FAMA STA” położony w Mrzeżynie – położony w Mrzeżynie – nadmorskiej miejscowości letniskowej, leżącej 18 km na zachód od Kołobrzegu przy ujściu rzeki Regi do Bałtyku; 5 hektarowy teren ośrodka usytuowany jest ok. 350 m od morza i graniczy z terenami leśnymi, na których przez wiele lat rozmieszczone były jednostki wojskowe, a do dziś pozostały fortyfikacje i umocnienia wykorzystywane do zajęć obozowych. Ośrodek składa się z 3 pawilonów hotelowych leżących na starannie zagospodarowanym, zadrzewionym, oświetlonym i ogrodzonym terenie. Uczestnicy zakwaterowani będą w pokojach 3, 4 i 5 osobowych z łazienkami (umywalka, natrysk, WC). Do dyspozycji obozowiczów: jadalnia, kawiarnia, 2 sale dyskotekowe, biblioteka, 7 sal telewizyjnych, siłownia, tenis stołowy, boiska do siatkówki, siatkówki plażowej i koszykówki, odkryty basen kąpielowy o wymiarach 8 x 16 m, place zabaw i miejsca na ogniska.
Wymagany ekwipunek
Mały plecak, śpiwór, karimat, ciepły sweter lub polar, dres sportowy, kurtka przeciwdeszczowa, buty turystyczne, latarka z zapasem baterii, letnie nakrycie głowy, scyzoryk (nie dotyczy obozu „Młody Komandos”), okulary słoneczne, krem ochronny z filtrem UV, spray przeciw komarom, strój kąpielowy, odzież i buty do chodzenia w wodzie, po lesie i mokradłach (niedrogie obuwie mogące ulec zniszczeniu); mile widziane: odzież moro i buty wojskowe.
Uwagi
- Ceny na stronie z opisem każdego obozu; promocje – str. 3.
- Opłaty za transport, rozkład jazdy i lista przystanków – str. 40.
- Ze względu na warunki atmosferyczne i stan psychofizyczny większości uczestników program może ulec zmianie.
- Zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem niezbędnych elementów zapewniających bezpieczeństwo (pasy i ładownice lub kamizelki taktyczne, okulary lub gogle i maski ochronne).
- Możliwość dokupienia dodatkowych zajęć (opłata na miejscu): strzelectwo (WALTER P99) – 25 zł.
- Możliwość zakupu: mundurów wojskowych z demobilu oraz akcesoriów militarnych i survivalowych.
- Jeżeli dziecko przyjmuje leki, prosimy o zaopatrzenie uczestnika w te leki i kartkę z informacją od lekarza o ich dawkowaniu. Uczestnik po przyjeździe musi przekazać leki z informacją kierownikowi.
- Możliwość specjalnych diet po wcześniejszym zgłoszeniu (21 dni przed obozem) i uzyskaniu zgody organizatora (płatne dodatkowo).
- Od każdego uczestnika pierwszego dnia pobytu pobierzemy kaucję w wysokości 50 zł na pokrycie ewentualnych strat spowodowanych przez niego w sprzęcie lub w wyposażeniu ośrodka. Jeśli takich strat nie będzie – kaucję w całości oddamy w dniu wyjazdu.
- Każdy uczestnik otrzyma na własność bidon na wodę.
- Podział na grupy wiekowe będzie realizowany przy minimum 10 osobach w danym przedziale wiekowym.
- Przyjazd indywidualny w dniu rozpoczęcia od godziny 18:00, a wyjazd w dniu zakończenia do godziny 8:00.
Świadczenia
- zakwaterowanie: 10 noclegów,
- wyżywienie: 3 x dziennie + podwieczorek (od kolacji w dniu przyjazdu do śniadania w dniu wyjazdu + suchy prowiant na drogę powrotną) – śniadania i kolacje w formie bufetu,
- opieka pedagogiczna, instruktorska i medyczna,
- realizacja programu,
- nagrody i pamiątki,
- dojazdy lokalne,
- ubezpieczenie NNW (10.000 zł) Signal Iduna SA.
Kadra: ratownicy wodni, oficerowie i podoficerowie Wojska Polskiego, instruktorzy: strzelectwa sportowego, survivalu i samoobrony.
Zarezerwuj miejsce
*Cena nie obejmuje:
– dopłat za transport z miast wyszczególnionych w rozkładzie jazdy,
– obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – 2 zł,
– obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Pomocowy – 2 zł.
Program obozu
Atrakcje, które na Was czekają
Escape Room:
- niezwykle ciekawa forma zabawy umysłowej, w której uczestnicy stają przed serią wyzwań i zagadek. Rozwiązanie każdego zadania popycha na przód fabułę gry prowadząc do określonego zakończenia, którym najczęściej jest przysłowiowa „ucieczka” z określonego miejsca, uniknięcie zagrożenia, odkrycie skarbu lub tajemnicy. Scenariusze escape room rozwijają myślenie logiczne, uczą podejmowania decyzji krytycznych pod presją czasu, często stawiają nacisk na współpracę w zespole, a co najważniejsze robią to wszystko dostarczając jednocześnie mnóstwo rozrywki oraz dreszczyku emocji.
Scenariusze Escape Room: seria rozgrywek w pomieszczeniach oraz na świeżym powietrzu inspirowanych „pokojami ucieczki”:
- ”Mroczny Las”: pradawna knieja skrywa wiele sekretów, a noc w którą zdecydowaliście się biwakować w lesie była szczególna ze względu na pełnię. Gdy zapadł zmrok ktoś przebił opony w waszych rowerach, a na skraju lasu pojawiły się postacie w czarnych szatach; przeżyjcie niezwykłą przygodę i poczujcie dreszczyk emocji w escape roomie na świeżym powietrzu; odkrywajcie dawno zapomniane miejsca, rozwiązujcie zagadki, unikajcie schwytania przez istotę czającą się w mroku i przetrwajcie noc.
- ”Tajni Agenci”: wciel się w rolę agenta tajnej organizacji i podejmij się niebezpiecznej misji! Rozwiązuj zagadki i gromadź ważne informacje i dokumenty, unikaj zdekonspirowania przez innych tajnych agentów, szpieguj pozostałych graczy, odkryj ich tożsamość i przeszkódź im w ukończeniu zadania lub też przyłącz ich do swojego zespołu - stwórz zespół agentów zdolny ukończyć ostatnie wyzwanie.
- ”Na Tropie Zbrodni”: dokonano niezwykłej kradzieży, łupem padły klejnoty o ogromnej wartości, a złodziej który dokonał tego czynu pozostawił wskazówki rzucając wyzwanie najlepszym agencjom detektywistycznym na świecie! Ruszcie w pościg za złodziejem klejnotów, odkryjcie dlaczego pozostawił podpowiedzi i zagadki detektywom, uzyskajcie informacje od świadków, rozwiążcie sprawę i odnajdźcie ukryty łup; oraz wiele innych krótszych scenariuszy i zabaw.
- ”Ghost I.N.C.”: weźcie udział w paranormalnym polowaniu na duchy! Wspólnie z innymi łowcami duchów odkryjcie rodzaj ducha, zgromadźcie dowody na jego istnienie, zbadajcie tajemnicę jego odejścia z tego świata, unikajcie nawiedzeń i dotrwajcie do końca łowów.
Gry „bez prądu”:
- gry planszowe (kooperacyjne, detektywistyczne, euro, imprezowe, przygodowe, ekonomiczne); krótkie scenariusze i gry z serii escape room, łamigłówki mechaniczne i zagadki manualne.
Sztuka przetrwania:
- nauka przeżycia w lesie, zasada S.T.O.P., pozyskanie i oczyszczenie wody, krzesanie ognia, przygotowanie schronienia, wspólne przyrządzanie prostych posiłków, wieczór ogniskowy z opowieściami, zabawami i muzyką w tle.
Team building i zabawa:
- rozgrywki i gry drużynowe poprawiające współpracę oraz kooperację w grupie z wykorzystaniem rekwizytów i specjalnych akcesoriów do gry; „Radioaktywna zawierucha”, „Pole minowe”, „Szalony labirynt”, „Nie pękaj”, „Pif-paf”, „Ziemniak” i inne.
Pianko-apokalipsa:
- intensywne scenariusze z wykorzystaniem pistoletów i karabinów typu nerf gun; walki solo oraz drużynowe, podkładanie/rozbrajanie elektronicznej bomby, walka z żywymi trupami podczas scenariusza „Zombie Night”.
Rekreacja i sport:
- ogniska, plażowanie, kąpiele w morzu i w krytym basenie (pod opieką ratowników), rozgrywki sportowe.
Lokalizacja